Snö, lucia, läkarbesök

Det har kommit massor med snö nu, härligt. Nu är det lite ljusare ute och det ser så mysigt ut när man kollar ut genom fönstret. Riktigt vintrigt. Lite tråkigt dock att Måns är hos Danne när första snön kommer. Jag vill ju gå ut och leka med honom i snön och åka pulka. Men men, får hoppas att snön är kvar nästa vecka.
Önskar verkligen att det är massa snö kvar på julafton.

I söndags var det ju lucia så då hade vi lite luciafika till mellanmål, pepparkakor, lussebullar och julmust. Mamma och Juha var här och fikade också :)


I måndags var jag tvungen att gå till läkaren en sväng eftersom jag hade jobbigt att andas och rosslade. Det började på lördagen. Läkaren kollade och lyssnade men det var inget allvarligt iallafall.. Troligtvis var det astmabesvär men jag fick penicillin för säkerhets skull. Det är fortfarande jobbigt att andas. Visst det är lite bättre men jag blir anfådd av det mesta. Jag plockade upp Måns leksaker igår som låg på golvet, det tog ett tag. Jag var tvungen att vila en del under tiden.
Hostar gör jag också. Kan inte ens sova knappt, för så fort jag lägger mig ner så börjar jag hosta massor :/
Vill bli av med det här nu.

Efter läkarbesöket i måndags så var det luciafirande på Måns dagis. Han var så söt, min lilla tomte. Tyvärr blev det inga bra bilder, dom var ute och sjöng så bilderna blev jättemörka. Efter sången så var det fika inne, dom bjöd på lussebullar, pepparkakor, saft och kaffe. Riktigt mysigt. Dock väldigt mycket folk.
Måns såg lite fundersam ut när vi kom in och han stod där. Eftersom både jag, Danne och mamma/mormor var med. Det blev nog lite konstigt att alla var där samtidigt.

Idag ska jag väl ner till centrum en sväng, måste till apoteket och hämta medicin. Ska hämta ett paket på ica också som jag har beställt :)

Måste nog vattna mina blommor nu.. Dom mår inte så bra.. hehe...


Jag är så förälskad i mitt vardagsrum. Jag älskar verkligen det :) Det är så fint! Måste bara sy upp gardinen lite, den blev lite sne när jag sydde den först...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat:

Trackback