Ett steg i rätt riktning, mot ett bättre liv

Jag har länge mått dåligt över hur mitt liv ser ut, eller rättare sagt hur jag är.
Undrat varför det är så svårt att prata med folk, göra saker där det är mycket människor eller bara gå till affären vissa dagar. Varför jag får sån ångest hela tiden, av allt.
Det har kommit till en punkt då det har blivit alldeles för jobbigt. Det känns som att jag inte klarar av någonting längre utan att få sån satans ångest.
Jag har läst mycket och själv kommit fram till vad det är, men även nu fått det bekräftat, social fobi. Så jag har iallafall tagit tag i det nu, och hoppas att det blir bättre snart. Just nu känns det ju inte så men det känns som att jag är på botten nu, så jag borde bara kunna ta mig uppåt!
Det har gått så långt att jag har hoppat av skolan, hittar på ursäkter för att inte gå på saker där det är mycket folk där man måste sitta i grupp och så och undviker allt liknande där jag får extrem ångest.
Men som sagt det borde väl bli bättre med tiden, sakta men säkert borde det vända åt rätt håll så jag kan leva ett normalt liv, utan att isolera mig. För så känns det nu, känner mig isolerad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat:

Trackback